מרשמלו

עיצוב חדרי ילדים

עיצוב חדרי ילדים

עיצוב חדרי ילדים

פוסט: עיצוב חדרי ילדים

אז איך מעצבים חדרי ילדים עם מדבקות קיר?

חדר הילדים הוא המקום בו הילד או הילדה מבלים את רוב זמנם, אם זה בהכנת שעורי בית ואם זה בפעילויות מהנות כמו משחק, מפגש עם חברים, צפייה בטלוויזיה ועוד, וכמובן – בשינה. לעתים נדמה שעיצוב חדרי ילדים הוא מטלה קלה, שכן ילדים לא צריכים יותר ממיטה נוחה, שולחן להכנת שעורי בית בגיל בית הספר, ארון הבגדים והצעצועים שלהם.

אף שזה לא רחוק מהאמת, חשוב לדעת שילדים, במיוחד בדור הנוכחי, גדלים בקצב מהיר ויש להם ציפיות וצרכים שונים ומעט יותר מורכבים מהדורות הקודמים. לכן, עיצוב חדרי ילדים צריך להיעשות בצורה נכונה, על מנת שיוכל לגדול עם הילד או הילדה ולא יעלה הצורך להחליף רהיטים ועיצוב כל שנתיים או שלוש. כיצד לעשות זאת בצורה נכונה?

 

121 - Copy

 

השלבים בעיצוב חדרי ילדים

השלב הראשון בעיצוב חדרי ילדים הוא בחירת הצבע. לא רק צבע לקירות, אלא סט של צבעים שיהיה קו מנחה בעיצוב החדר. את הקירות מומלץ לצבוע בגוון בסיסי בהיר, ואם יש צבע אהוב על הילד שהוא חזק יותר – קיר אחד מתוך ה-4 יעשה את העבודה מצוין וייתן את התחושה שהילד מחפש.

השלב השני הוא בחירת הרהיטים. חשוב מאוד שיהיו רהיטים איכותיים, ומומלץ שיהיו ניטרליים בעיצוב כדי שיתאימו לטווח הארוך ולאחר שהילד יגדל. רהיטים קטנים יותר כמו כיסא או פרטים משלימים כמו המצעים יכולים להיות ססגוניים וצבעוניים יותר שכן הם ניתנים להחלפה. בשלב זה בעיצוב חדרי ילדים גם נכנס נושא הבטיחות שאין להתפשר עליו, והוא יוסבר בהמשך.

השלב הבא בעיצוב חדרי ילדים הוא התאורה. זהו שלב קצר מאוד, והוא תלוי מאוד באופי החדר – מספר החלונות, מנורת התקרה ועוד. כך או כך, קיים מגוון רחב של פתרונות תאורה בדמות מנורות עומדות ומנורות שולחן שיאירו את החדר עוד יותר במידת הצורך.

השלב האחרון הוא בחירת הקישוטים, החלק הכי כיף עם הכי הרבה אפשרויות בעיצוב חדרי ילדים. מדבקות קיר מעוצבות, פסלונים, טפטים, וילונות, שטיחים או בובות – כל אלה נותנים את הטאץ’ הסופי לחדר ואת הטון לאווירה. בשלב זה גם נכנס נושא האחסון, שכן ילדים נוטים לצבור חפצים וצעצועים, מחלק מהם קשה להיפרד. פתרונות האחסון הם רבים ומגוונים ואם נעשים כהלכה הם יכולים להשתלב בעיצוב החדר בקלות.

 

מה חשוב בעיצוב חדרי ילדים?

קודם כל, יש דברים שעליהם אין להתפשר בעיצוב חדרי ילדים, כמו הבטיחות של הילד. נושא זה מתבטא בעיקר בבחירת הרהיטים – חשוב לבחור רהיטים יציבים, איכותיים, ורצוי ללא סדקים או שבבים. מיקום הרהיטים גם חשוב, כמו בניית מדף במיקום בו הילד לא יוכל לקבל ממנו מכה, וכן הלאה. כמו כן, יש לוודא שאין שקעים פתוחים או כבלים מסתובבים אשר עשויים להוות סכנה לילד.

בנוסף, ישנים 3 אלמנטים חשובים בעיצוב חדרי ילדים שיכולים להשפיע מאוד על התפתחות הילד: הראשון, חשוב שהחדר יהווה מרחב פתוח לילד לבצע פעילויות שונות, ושהעיצוב יהיה גמיש וניתן יהיה לשנותו מדי פעם. מרחב קטן ייתן תחושה מגבילה ויפגע בילד. שנית, שילוב אלמנטים של חוץ בעיצוב החדר כמו אור ואוויר, שבטווח הארוך יכול לשפר מאוד את ההתפתחות הפיזית והקוגניטיבית של ילדכם. ואחרון חביב – על החדר להוות סביבה בטוחה עבור הילד, כפי שהוסבר למעלה.

לסיום, חשוב מאוד לשתף את הילד או הילדה בעיצוב חדרם. המטלה אף נעשית מורכבת יותר כאשר מדובר בחדר משותף לשני ילדים או יותר, אך היא אינה בלתי אפשרית. בעיצוב חדרי ילדים מומלץ לעבוד לפי השלבים ולקחת את ההחלטות בהדרגה, כך שהתוצאה תהיה לשביעות רצונכם ובעיקר – תשמח את הילדים ותתן להם את החדר עליו תמיד חלמו.

מי לא רוצה להרגיש בנוח בבית? בעצם, אם חושבים על זה, הבית האמיתי של הילדים הוא החדר שלהם, מעין בית בתוך בית.זה המבצר שלהם,זה החלל היחידי בבית שהם יכולים באמת ובתמים להרגיש שהוא שלהם ועבורם.לנו המבוגרים יש את כל שאר החללים בבית, ובחדר שלנו אנחנו לרוב נמצאים בעיקר כדי לישון.לכן חשוב כל כך להשקיע בנושא עיצוב חדרי ילדים, כדי שהתחושה הביתית והאישית בחדר שלהם תשרור שם במשך כל שעות היום,ימות השבוע והחודשים בשנה. אז אם אתם תוהים איך כדאי לעצב את חדרי הילדים – זו הכתבה בשבילכם.

צבע, צבע, צבע

מכירים את הביטוי הנדל”ני המפורסם על שלושת הדברים החשובים ביותר שצריך לבחון לגבי נכסים? לוקיישון, לוקיישן לוקיישן. אז אותו דבר לגבי צבע. אולי אנחנו המבוגרים התרגלנו כבר לחיות בין קירות לבנים ורהיטים אפורים, אבל ילדים עדיין חיים בעולם אחר, והעולם הזה מלא בצבע.

לא חייבים לצבוע את כל הקירות, אבל מומלץ מאוד לצבוע לפחות קיר אחד בצבע שמח שיעשה את כל ההבדל: ירוק, סגול, צהוב, מה שזה לא יהיהשיכניס חיים ויאיר את העיניים של הילדים בכל פעם שייכנסו לחדר. ההשפעה של צבע על הקיר לא מוערכת מספיק בימינו, אבל ברגע שתראו את התוצאה תדעו עד כמה היא משמעותית.

מדבקות קיר

מדבקות קיר לילדים הן אופציה מעולה ולא יקרה לשדרג את העיצוב של חדר הילדים ולהפוך אותו לאישי יותר. להבדיל מצביעה, מדבקות קיר גם לאלוקחות זמן רב או מאמץ משמעותי. מומלץ לבחור במדבקות איכותיות העשויות מחומרים לא רעילים.ישנו מגוון אדיר של עיצובים ואיורים מהם ניתן לבחור – בכל צבע, לכל מגדר, לכל טעם ולכל גיל. אמנם קוראים להן מדבקות קיר, אבל ניתן להדביק אותן גם על ארונות, דלתות, רהיטים או כל דבר אחר שנמצא בחדר, שכן המדבקות מגיעות בשורה של גדלים וצורות.

רהיטי ילדים

אפשר לרהט את חדרי הילדים בפריטים להם אנחנו לא זקוקים במיוחד ופשוט לתקוע אותם שם – שידה, ארון, שטיח. נכון, המיטה חייבת להיות

 מותאמת לילדים, אולם לא כולם חשים שגם שאר הפריטים צריכים להיות מותאמים עבורם.

ובכן, אם תחליפו את הארון הישן בארון ילדים חמוד או מגניב, את המדפים הפשוטים במדפים אדומים בוהקים, למשל, גם אם הילדים לא יגידו דבר – אתם יכולים להיות בטוחים שהם ישימו לב לכך, יעריכו זאת וכמובן, הכי חשוב: ישמחו.

בסופו של דבר, אנחנו רוצים שהילדים שלנו יעברו את הילדות השמחה והחיובית ביותר שהם יכולים לחוות, ואם אנחנו יכולים לעשות כמה דברים קטנים בשביל לשפר אותה, להכניס בה קצת צבע ואופי – אנחנו כהורים מרגישים מחויבים לעשות זאת בצורה הטובה ביותר.

אז עיצוב נעים ובהצלחה!

נהנתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
רשתות חברתיוות
מאמרים פופולריים
השארו מעודכנים
רוצים לקבל מייל על מדבקות חדשות והנחות?

הזינו את המייל ונעדכן אתכם!

מאמרים דומים

טפטים לדלת 

  רבים משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לעצב את ביתם או משרדם. להחליף ריהוט, להתקין דוגמאות על גבי הקירות

0
    0
    סל קניות
    הסל ריקחזרה לחנות
    Shop
    0 items Cart