מרשמלו

טפט קש יפני

טפט קש יפני

טפט קש יפני

פוסט: טפט קש יפני

טפט קש יפני עשוי אך ורק מחומרים טבעיים ולמה זה הבחירה האידיאלית עבור הבית שלך

טפט קש יפני עשוי אך ורק מחומרים טבעיים ומדוע הוא הבחירה האידיאלית עבור הבית שלך. היפנים משתמשים בקש כחומר בניין במשך מאות שנים. הוא שימש לייצור גגות, קירות ואפילו רצפות בבניינים מסורתיים. הוא משמש גם להכנת מחצלות טטאמי, שהם סוג הריצוף הנפוץ ביותר בבתים של יפן.

קש תמיד היה חומר בנייה פופולרי מכיוון שהוא קל משקל וקל לעבוד איתו. ניתן לארוג קש לתוך מחצלות או צרורות שלאחר מכן נספגים במים ודחוסים ללבנים או בלוקים של לוחות דקים מנייר הנקראים מסכי שוג’י. טפט קש יפני הומצא במאה ה-18 על ידי יצרני נייר אורז שחיפשו שימוש חלופי למוצר שלהם כאשר מחסור באורז גרם למחסור בנייר אורז למטרות כתיבה.

בתים יפניים מסורתיים נבנו לעתים קרובות עם תערובת של חומרים טבעיים, כולל חימר, קש ונייר. החלק הכי טוב בזה הוא שניתן להשיג אותו בקלות בבית. התחל על ידי מסגור הקירות שלך עם חלקים של 4 רגל על 4 רגל של לוחות 2 אינץ’ על 2 אינץ’. מרחו טיח על הצד האחורי של הלוחות והכנסו אותם למסגרת עשויה מ-2x4s. לאחר מכן אתה צריך למלא את החלל בין הלוחות עם קש עד שהוא עובי בערך 3/8 אינץ’.

הרטיבו את קיר הקש במים, טבלו מברשת בצבע ואז הברישו שתי שכבות צבע. חזור על תהליך זה עבור כל לוח במסגרת שלך, עד שאתה מכסה את כל משטח הקירות שלך עם טיח וקש רטוב. סוג הריצוף הנפוץ ביותר בבתים יפניים הוא מחצלות טטאמי העשויות מקש ארוג. אמנם אלה הם בחירה פופולרית בגלל העמידות והעלות הנמוכה שלהם, הם לא הכי נוחים ללכת עליהם. אם אתה רוצה שרצפת הטאטאמי בבית היפני שלך תהיה נעימה יותר, אז פריסתו בתבנית קשרים יפנית מסורתית היא דרך מצוינת להפוך אותו לאסתטי יותר.

עיצוב מסוג זה מונע מהלכלוך להגיע רחוק מדי לתוך החדר ויוצר משטח שקט יותר להליכה עליו. הוציאו את הרהיטים והאביזרים הישנים אחד המרכיבים המרכזיים של בית יפני הוא שהכל מינימלי, תוך התמקדות בפונקציונליות ולא באסתטיקה.

בשל כך, הוצאת הרהיטים והאביזרים הישנים בביתכם והתחילו מחדש יכולים ליצור סביבה מודרנית יותר ובמקביל להקל על ניקיון הבית שלכם. זה לא רק מקטין את זמן משק הבית אלא מקל על הקישוט עם פריטים חדשים בהתחשב בכך שתוכלו לראות מה מתאים. ומה שלא.

קח נשימה עמוקה והסר את הרהיטים הישנים, השטיחים, השטיחים וכל פריט אחר שכבר אינו משרת את הצרכים שלך. בהתאם לתקציב שלכם ומה שאתם רוצים לעשות עם הבית, ניתן לעשות זאת מבלי להזיע או מבלי להוציא הרבה כסף. אם אתה עובר לבית קיים שנבנה במהלך 10 השנים האחרונות בערך, רוב הסיכויים שיהיו לו כל חיווט חשמלי חדש, כלומר : אין צורך בחשמלאי כדי לחבר שום דבר.

עם זאת, אם אתם נכנסים לבית שנבנה לפני השנים האחרונות, סביר להניח שחשמלאי יצטרך להיכנס ולחבר עבורכם את העניינים. זה ידרוש שימוש בבוחן מתח ובכמה כלי חיווט אחרים, שלא נורא קשה למצוא. הקפד לעשות זאת כשהבית ריק, מכיוון שגורמים כגון זרם יכולים לזעזע אותך אם אתה עובד עם חוטים חיים!

סוגים שונים של טפט קש יפני וכיצד לבחור את הטוב ביותר

טפט קש יפני עשוי מחומרים טבעיים כגון קש אורז, במבוק או חיטה וזהו חלופה ידידותית לסביבה מושלמת לטפט מסורתי.

טפטי קש יפניים עשויים מחומרים טבעיים כמו קש אורז, במבוק או חיטה. הם מהווים אלטרנטיבה ידידותית לסביבה לטפטים מסורתיים מכיוון שניתן להשתמש בהם בכל חדר ואין צורך להסירם בעת צביעת הקירות.

ישנם שני סוגים של טפטים קש יפניים: זה שנתפר על גבי משענת בד (נקרא “טנאבוקורו”) וזה שנתפר על גבי נייר (נקרא “היבוקורו”). סוג הטנאבוקורו עמיד יותר מסוג ההיבוקורו אך הוא גם יקר יותר. סוג ההיבוקורו עשוי מנייר דק ומודבק על גבי גב בד. טפט מסוג זה מכונה “היבוקורו” מכיוון שהוא נוצר במקור בטכניקת “קשירת היבוקו”, כלומר, חוטי הנייר נקשרים בקשרים לפני השזירה. ניתן לראות את הקשרים במקומות מסוימים, אך ההשפעה אינה נראית בקלות על רוב החלקים. לסוג הטנבוקורו יש משטח קשה יותר מאשר מסוג היבוקורו, ולכן אינו מתאים ליישום בבית. סוג tenbukuro משמש לרוב באדריכלות. ה”היבוקורו” היפני המסורתי הוחלף בעיצובים מודרניים העשויים בנייר בעל צורה לא סדירה, היוצרים מראה מחודד ושביר. סוג זה של “היבוקו” נקרא “היקידום”. ביפן. Hibukuro הוא גם כינוי יפני להדפסת מסך או רקמה על בד. . אין מכונות תפירה בשימוש מסוג “היבוקורו”. הנייר מודבק על משטח בד קשיח בעזרת דבק, ולאחר מכן חותכים את החוטים של כל רצועת נייר ביד. לאחר מכן, הם נתפרים יחד לפי הצורך. תהליך זה לוקח בערך 1-2 שעות לכל מ”ר של חומר קיר.

נהנתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
רשתות חברתיוות
מאמרים פופולריים
השארו מעודכנים
רוצים לקבל מייל על מדבקות חדשות והנחות?

הזינו את המייל ונעדכן אתכם!

מאמרים דומים

טפטים לדלת 

  רבים משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לעצב את ביתם או משרדם. להחליף ריהוט, להתקין דוגמאות על גבי הקירות

0
    0
    סל קניות
    הסל ריקחזרה לחנות
    Shop
    0 items Cart