מרשמלו

מדריך רהיטים נורדי

מדריך רהיטים נורדי

מדריך רהיטים נורדי

פוסט: מדריך רהיטים נורדי

סקירה כללית של עיצוב בסגנון סקנדי ומה כדאי לדעת בעת רכישת ריהוט סקנדינבי

הסגנון הנורדי הוא עיצוב מודרני ומינימליסטי שמקורו בסקנדינביה. ניתן לעקוב אחר ההיסטוריה של הסגנון הנורדי בשנות החמישים, כאשר פותח לראשונה. הסגנון הנורדי קיים כבר עשרות שנים ועדיין פופולרי היום בגלל המראה הפשוט אך האלגנטי שלו.

הוא שימש בעיצוב בתי מלון, מסעדות ואזורים ציבוריים אחרים. הסגנון הנורדי הוא עיצוב מודרני ומינימליסטי עם השפעות נורדיות. ניתן לעקוב אחר ההיסטוריה של הסגנון הנורדי בשנות ה-50, כאשר הוא פותח לראשונה. מעצב הרהיטים הדני ארנה ג’ייקובסן זוכה לעתים קרובות להגדרת הסטנדרט לסגנון זה של עיצוב רהיטים. בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20, אדריכלים דנים כמו אוטו טורנר היו חלוצים בשילוב של פונקציונליזם סקנדינבי וארט נובו.

מהו עיצוב נורדי?

עיצוב נורדי הוא סגנון של פונקציונליזם שהוא שילוב של עיצוב דני, פיני ושוודית. זה מאופיין בפשטות ובדגש על חומרים טבעיים. המדינות הנורדיות הן דנמרק, פינלנד, איסלנד, נורבגיה ושוודיה. הם חולקים תרבות משותפת עם מדינות סקנדינביה הכוללות את גרינלנד ואיי פארו. המדינות הנורדיות הושפעו מהתרבות הוויקינגית שהייתה לה השפעה על הארכיטקטורה, המטבח, סגנונות הלבוש והשפות שלהן. ריהוט נורדי מדגיש את המינימליזם בשימוש בקווים ישרים ובצורות אורגניות כגון עיגולים או קימורים ליצירת שולחנות או כיסאות.

התרבות הנורדית רווחת בעיצוב רהיטים עם חברות סקנדינביות רבות המייצרות מוצרי יסוד פרקטיים ומינימליסטיים. חברת Iittala, למשל, מייצרת כלי זכוכית איכותיים אשר נודעו בסגנון ה”נורדי” הייחודי שלהם. בנוסף לכך, מוצרי החברה ידידותיים לסביבה ומשתמשים במקורות אנרגיה מתחדשים כגון אנרגיה סולארית. המינימליזם בעיצוב משולב לרוב עם קווים נקיים או חומרים טבעיים כמו עץ או מתכת כדי למנוע עומס.

מה צריך לדעת כשקונים ריהוט סקנדינבי

העיצוב הסקנדינבי הוא אחד מסגנונות עיצוב הבית הפופולריים ביותר בעולם. יש לו גישה מינימליסטית ופונקציונלית שניתן להתאים בקלות לכל סוג של בית. הטרנד הסקנדינבי מאופיין בפשטות, פונקציונליות ומינימליזם. הרהיטים הם לרוב איכותיים, פרקטיים ועשויים מחומרים טבעיים. . סגנון הריהוט הראשון שנודע כעיצוב סקנדינבי היה העיצוב “דני מודרני”. ניתן לזהות את דנית מודרן בצללית המודרניסטית והמינימליסטית שלה, בעלת ישיבה נמוכה עם פרופיל דק ורגליים ישרות העשויות לרוב מפלדה או זכוכית. הרהיטים עשויים לרוב מחומרים איכותיים כמו מתכת או זכוכית, כגון נירוסטה, לוציט ואלומיניום.

עיצוב נורדי

המותגים והחנויות הטובים ביותר לעיצוב נורדי

עיצוב נורדי הוא סגנון עיצוב המושפע מהמדינות הנורדיות. סגנון עיצוב זה היה פופולרי בשנים האחרונות וניתן למצוא אותו בסוגים רבים ושונים של מוצרים. אם אתם מחפשים מקום למצוא בו רהיטים בסגנון נורדי, אז איקאה היא החנות הטובה ביותר עבורכם לבקר. יש להם מגוון רחב של רהיטים ופריטי עיצוב לבית המושלמים לכל בית. עוד חנות נהדרת לבקר בה היא H&M Home, שיש בה כמה פריטים יפים במחירים נוחים.

אם אתם מחפשים פריטים יקרים יותר, אז אני ממליץ על גילדת המעצבים או Habitat Home Interiors מכיוון שלשניהם יש כמה פריטים באיכות גבוהה שלא ישברו את חשבון הבנק שלכם. לסגנון העיצוב הסקנדינבי, המהווה דוגמה מצוינת לסגנון העיצוב הנורדי, יש שורשים בעיצובים הפונקציונליים והפונקציונליסטיים של וילהלם וגנפלד.

סגנון זה אומץ במהירות בחלקים אחרים של אירופה. העיצוב הסקנדינבי משלב פונקציונליות עם פשטות כדי ליצור אווירה רגועה ושלווה, בניגוד להרבה עיצובים אחרים שנחשבים לרוב מקושטים יותר.

נהנתם? שתפו!
Facebook
WhatsApp
רשתות חברתיוות
מאמרים פופולריים
השארו מעודכנים
רוצים לקבל מייל על מדבקות חדשות והנחות?

הזינו את המייל ונעדכן אתכם!

מאמרים דומים

טפטים לדלת 

  רבים משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לעצב את ביתם או משרדם. להחליף ריהוט, להתקין דוגמאות על גבי הקירות

0
    0
    סל קניות
    הסל ריקחזרה לחנות
    Shop
    0 items Cart